About Forty8



Forty8 was created and designed by Palestinian fashion designer Mai Hammad. The name itself is in remembrance of the Nakba, or catastrophe that ethnically cleansed approximately 800,000 Palestinians in 1948. As a tribute, some of Hammad's designs are named after the stolen and occupied cities in Palestine.


Forty8 is all about keeping Palestinian tradition and heritage alive with modern and timeless fashionable embroidery for both casual and evening wear.

All embroidered thobes are reused. Some of them are up to 50 years old and have so many stories behind them. What best way is there to commemorate your grandmother's thobe and to keep the beautiful embroidery alive other than in your everyday wear? All designs are handmade in Palestine with love. 


فورتي ايت هو اسم اطلق على خط ازياء من تصميم مي حماد, حيث يعبر اسم خط الازياء نفسه عن النكبة الفلسطينية و التي تم من خلالها عملية التطهير العرقي لحوالي 800,000 فلسطيني في عام 1948. و كنوع من التقدير و الاجلال, اطلقت حماد على بعض تصاميمها اسماء مدن فلسطينية مسروقة و محتلة.
ان هدف فورتي ايت الرئيسي هو الحفاظ على بقاء التراث الفلسطيني مع لمسة تطريز عصرية و حديثة لكل من الألبسة غير الرسمية و ألبسة السهرات. و كل الاثواب المطرزة هي اثواب قديمة و لها تاريخ يصل في بعضهم لأكثر من خمسين سنة و يحملون في ثناياهم العديد من القصص و الحكايا. هل يوجد هناك طريقة افضل لاحياء ذكرى اثواب جداتنا و تاريخهم و في الوقت نفسه الحفاظ على استمرارية ظاهرة التطريز الجميلة عدا عن استخدامهم و لبسهم في حياتنا اليومية؟